MOJE STROJE, ANEB S ČÍM JSEM JEZDIL

Ahoj všichni příznivci MX-5 a aut obecně.

Scházíme se mnoho let a známe se díky Mazdě. Ale není jenom Miata, jsou i jiná auta. A protože zima bude dlouhá, napadla mě tato věc. Než zase vyjedeme bez střech, něco na sebe prozradit. Fotky z mládí jsme již viděli - bylo to bezva. Co takhle historie aut a motorek, které jsme vlastnili.
Kdo by měl chuť a odvahu to na sebe prozradit, nechť to napíše sem do komentáře. Třeba to bude zajímavé čtení.

Zdraví Vás Michal Klempa

Začnu tedy jako první.

AUTA:

1. ŠKODA 100 - moje první auto, měl jsem ji 7 let
2. FIAT 126p - maluch
3. WARTBURG 353 W TOURIST
4. ŠKODA 120L
5. ŠKODA 125L FAVORIT - bílý
6. ŠKODA 125L FAVORIT - modrý
7. ŠKODA 125L FORMAN
8. ŠKODA 126L FAVORIT
8. HYUNDAI ACCENT 1.5
9. HYUNDAI LANTRA 2.0 combi
10. FIAT UNO 1.0
11. LAND ROVER FREELANDER 2.0
12. MAZDA MX-5 1.6 - zlatá metalíza
13. VW POLO 1.2
14. VW EOS 2.0 - mám ho stále
15. VW POLO 1.4 - mám ho stále
16. MAZDA MX-5 1.8 - modrá metalíza - mám ji stále

Některá auta jsem měl souběžně.

MOTORKY:

1. JAWA 21 pionýr - moje první motorka
2. BABETA I. moped
3. BABETA II. moped
4. YAMAHA VIRAGO 750 cooper
5. SIMSON RS 50 skútr - mám ho stále, je z roku 1989, najeto 12.000 km ( jako nový )
6. KORADO moped - mám ho stále, je z roku 1992, najeto 2.500 km ( jako nový )
7. YAMAHA X MAX 250 skútr - mám ho stále

Komentáře

Obrázek uživatele Pavel Vraný

Auta:
BMW E30 318i
Honda Civic 1,6
Honda Jazz 1,2 (vlastním stále a ještě asi dlouho budu)
Mazda MX-5 1,6 - zelená (zatím mám)

Motorka:
Kolo Haro Mary SS - pohon vlastní nohy :-)

Obrázek uživatele Petr Soukup

Nevím, jestli na něco nezapomenu...

1. Lada 1500 (moje první,koupeno v autobazaru Klenoty za tehdy nekřesťanských 30 000,-Kčs)
2. Škoda 105 L
3. Mazda 323 červená
4. Mazda 323 modrá
5. Škoda 1000MB
6. Fiat Uno
7. Toyota Celica 1.6 ST
8. Toyota Celica 2.0 GT
9. Renault 21 červený
10. Renault 21 šedý
11. Fiat Punto
12. Peugeot 307
13. Renault Grand Espace
14. Škoda Octavia 1.9 TDI
14. Mazda MX-5 1.6, černá
16. Volvo V40
17. Volvo S60
18. Mazda MX-5 1.8 Sportive, stříbrná
19. Peugeot 307 SW

do seznamu přibližovadel můžu přidat kolo: Cannondale Scalpel Hi-Mod Carbon3, holt se musí šlapat

Obrázek uživatele Pavel Vraný

... to bylo nějaká těžká doba v životě človcěka? ;-)

Náš vozový park čítal:

1. Lada 21011 - náááhodou celkem dobré auto i v zimě na OR 6
2. Škoda 105 L - nekomentuji, ale odvezlo
3. Mazda 626 - lepší žigulík
4. Dodge Daytona 2,2 - prda auto, první s posilovačem, klimou, sporťák (se střechou)
5. Škoda Felicia - celkem dobré, ale brčálově zelené
6. Fiat Brava - miloval jsem ho, v roce 1997 zničily kroupy, špatně opraveno v autorizovaném servisu
Fiat, teklo střechou proto protiúčet
7. Fiat Stilo (3 dv.) - ani ne po 5 tis. km vyměněna zadní náprava, spojovací kosti stabilizátoru na přední
výměna, hrozba žalobou, bezprostředně po záruce protiúčet
8. Fiat Stilo (Combi) - vynikající výbava a motor (než se podělal variátor a než se podělala řídící jednotka
ABS - oprava by stála cca 65 tis.), neopravitelná "šilhavost" neboli sbíhavost zadní nápravy zjištěná
samozřejmě po záruce, vlastní odstranění závady ocelovými podložkami pod srouby náboje, okamžitý
a definitívní odchod od Fiatu
9. Ford Focus (1. a poslední diesel) - vynikající auto, byla škoda, ještě teď na nej vzpomínáme
10. Fiat Panda (auto mé ženy Ivy, ale zakoupeno mnou pod stromeček) - dosud
11. Mazda MX-5 NBFL - předáno Martino, ale už prodáno. První MX-5, naprostá spokojenost
12. Mazda MX-5 NC - dosud, o level lepší
13. Ford Mondeo 1,6 EcoBoost - vynikající vůz, výhoda benzínu, projev a spotřeba dieselu, zatím samé
superlativy

Motocykl:
1. Honda VFR 800 - celkem raketa, jel jsem s ní 250 km/hod., bouračka (samo že ne v této rychlosti),
zlomený kotník v sádře, pak koleno na operaci, prodej, raději nákup MX-5 NBFL .....

Obrázek uživatele Lukáš Fiala

Já ještě nejsem tak zkušený 8-D jako vy a upřímně mě trochu mrzí absence aut jako jsou staré 105-ky. To myslím upřímně, rád bych jednu měl. Asi pro to, že jsem s ní nejezdil.

Auta:
1/ Mazda 121 (ta kulatá, sdíleno s mámou) – jen ty nej vzpomínky, bylo mi 18. :-)
2/ Mazda 323 sedan 1,6i r.v. 1987 – lehounká, jezdilo to nádherně
3/ Mazda 323 sedan 1,6i r.v. 1992 (automatický karburátor, celkem raritka )
4/ Mazda 626 HB 2,0i – legendární kulatá
5/ Xedos 9 2,5i automat – lenoch lenivá
6/ Mazda 626 HB 2,0 TDI – pro změnu ten ošklivej poslední model
7/ Porsche 911 4S – 996 – poměrně velké zklamání a ztráta dětských snů
7/ Honda Civic 1,8i Sport – ufo
8/ Honda FR-V 1,8i – tři místa vpředu i vzadu (do dnes ji máme)
9/ Mazda MX-5 NA 1,6i r.v.1989 – podle mě nejlepší MX-5
10/ Mazda MX-5 NB 1,8i r.v. 1998
11/ Mazda MX-5 NC 2,0i Sport r.v. 2008
12/ Volvo C70 kabrio 2,0T r.v. 2003, pocitově r.v.1985  (do dnes mám)

Dlouhodobě pak auta které mi nikdy nepatřili, byly firemní, ale používal jsem je min. 6 měsíců:
VW Transporter – překvapivě příjemné auto
VW Polo 1,2TSI R-line – něco, co se v řeči VW blíží opravdu zábavnému autu
VW Golf VI GTI – pro mě velké překvapení a půl roku obrovsky spokojeného ježdění
VW CC
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG

Motorky:
1/ Jawa Mustang – s anténkou a kočičím ocasem
2/ Simson 50 Enduro
3/ Jawa 350-640
4/ Firemní Suzuki Bandit 1200 a SV650 (na té jsem si rozbil ústa )

Možná nejsou všechny roky výroby dobře, už je to pár let.

Nevím proč(asi z nostalgie),ale mimo MX 5 je srdeční záležitost Škoda Rapid(samozřejmě model 1984-1990) taky Škoda 110 R Coupé
1.Škoda 120 L-r.v. 1985 koupil jsem od táty byl 1.majitel
2.Škoda Rapid 120 r.v. 1986
3.VW Polo r.v. 1979 : ) , ale auto ze západu
4.VW Polo r.v. 1980 na náhradní díly po nehodě 1.Pola-ne mojí vinou
5.Škoda Rapid 130 r.v. 1986 kožešinové potahy,al.kola,střešní okno pro mě tu dobu vrchol luxusu : )
6.Renault 19 r.v.1989 šedá metalíza,krásný stav-nějak jsem mu nepřišel na chuť touha po Š.Rapid 136
7.Škoda Rapid 136 r.v. 1989 bílá nádherná zachovalá,a taky drahá v roce 97-75 000,-kč(nehoda ne moji vinou,totálka)
8.Škoda Rapid 136 béžová barva(motor Š. Favorit) po 1.majiteli,r.v. 1990 poslední rok výroby,velké investice-úprava motoru,sportovní převodovka-převody měli rovné ozubení,nádherný zvuk závodních Škodovek.
9.Nissan 200 SX r.v. 1991 bál jsem se poruch raději jsem prodal,ale žihadlo : )
10.Škoda 110 R r.v. 1978 první opravdu hobby auto,již jsem měl služební Fabii ,záměr renovovat.Erko ode mě koupil p.Brabec šéfredaktor časopisu Autosport TUNING-v této chvíli je z auta Škoda 130 RS postavena dle okruhového originálu.
11.Škoda Fabia kombi r.v.2003 nové auto,ale ...... 3 válce,po 3 letech prodáno otci
12.VW Golf kombi IV červený r.v.1999
13.Škoda Fabia kombi SDI r.v. 2003 bývalé služební vozidlo-velká spokojenost,najezdil jsem s ní 230tis.km
14.Škoda 110 R coupé r.v. 1980 po 1.majiteli,koupeno v Tuzexu znovu počátek renovace=investice
15.Škoda Rapid 130 bílá r.v. 1987 nádherný auto po 1.majiteli
Rok 2009 těžké rozhodnutí pro prodej Š.110 R+Š.Rapid-touha po MX 5-koupena 2010
16.Mazda MX 5 NA bílá - zatím absolutně bezporuchové auto (touha po Anniversary 99
17.Škoda Octavia SDI r.v.1999 koupeno od kamaráda 1.majitele(puntičkář),super stav-současné auto Martiny
18.letos koupě Škoda Rapid 130 : )) r.v. 1988 no,prostě srdeční záležitost.

Ahoj kamarádi.

děkuji za dobré téma. Pokusím se se svou troškou do mlýna:
1. Škoda 100 L - oranžová (1973) - 2x nová karoserie - vojna
2. Škoda 1 100 MB
3. Zástava 1 000 (1976) - taky oranžová
4. Škoda 110 R- červená
5. Vaz 21011 - civil i "závoďák"
9. Vaz 1 200 kombi
10. Vaz 1 200 - "doprovoďák"
10. Škoda 105 l
12. Škoda Favorit (1988)
13. Mercedes Benz 220 D
14. WV Golf diesel
15. Fiat Ritmo diesel
16. Toyota Corola 1.6.Si
17. Toyota Starlet
18. Peugeot 405
19. Nisan Primera
20. Tayota Carina E 2.0
21. Mitsubishi Galant 2.0 turbodiesel
22. NIsan Micra 1.0 - Dana
23. Honda Acord Aerodeck
24. Mazda Demio - Dana
25. Renault Scenic I
26. Renault Scenic II - máme dosud
27. Mazda MX-5 NA
28. Mazda MX-5 NB Anniversary - máme dosud
29. Mazda MX-5 NC 2.0 - máme dosud

Obrázek uživatele Jitka Nováková

Myslím, že chybí Citroen Saxo - Dana, ne?

Obrázek uživatele Jitka Nováková

1. Škoda 100 - dostali jsme ji od táty Miloše, nabořenou zepředu i zezadu (mezi 2 náklaďáky), dostala novou kastli a krásný červený lak, jen měla malý kufr, do kterého se nevešel kočárek
2. Lada 1500 - velký kufr, výkonné topení, spolehlivé, pohodlné, měli jsme ji dlouho (koupena za 20000, prodána za 40000Kč), nerada jsem se s ní loučila, ale když ji kupec chtěl...
3. Škoda 706 RTO valník
4. Škoda Favorit 136 - tu jsem neměla ráda, tak šla do roka pryč
5. Škoda Felicia Kombi - spolehlivé, pohodlné auto, hodně uvezla, prodána sousedovi, který ji stále má, chtěli jsme něco bezpečnějšího (s airbagy) a s klímou¨
6. Mazda Premacy - super užitné a spolehlivé auto, odveze téměř vše, máme ji již 8.rok, Milošův perfektní patent s rychloupínáky na převoz 2 horských kol uvnitř vozu
7. Mazda MX-5, NB, 1,6 - máme dosud
8. Mazda MX-5, NA, 1,8 - máme dosud

"Aneb s čím jsem jezdil" je trošku zavádějící. Miloš jezdil od motorek, traktoru přes různé značky osobáků až po autobus.

Obrázek uživatele Martin Třešňák

Trabant 601 595ccm 17kW 1967
Simca 1301 Special 57HP 1972?
Audi 100 2,1(5válců) 100kW 1982?
Citroen BX14 1351ccm 52kW 1984
Citroen BX14 1351ccm 52kW 1985
Škoda Felicia Combi 1,4 50kW 1998 1998-2005 zatím jediné nové auto
Piaggio Porter 1,0 35kW 1995
Ford Galaxy I 1,9 66kW 1996
Peugeot 206 1,1 44kW 2. místná verze s mříží 2002
Seat Cordoba 1,4 44kW 2001
Škoda 105L 1,05 33kW 1983
Ford Galaxy II 1,9 85kW 2001
Mazda MX-5 NB 1,8 104kW 1998
Mazda MX-5 NB FL 1,8 107kW 2001
Mazda MX-5 NA 1,6 85kW 1993

Obrázek uživatele Lukáš Fiala

To si děláš srandu, že Trabant měl 17kw!? To jako fakt? Jak s tím ti Němci mohli dojet do Jugošky?

Co do Jugošky, oni jeli od Baltu až k Černému moři. Je to cca 2.300 km. A třeba i s obytným přívěsem.

Škoda Favorit 136l 1,3 46kW 1989 - nezazářil, nezklamal
Lada 2106 1,6 58kW 1979 - nejlepší auto co jsem měl, nastarovalo i na kliku, jelo na LPG
Citroen ZX 1,9TD 66kW 1993 - pohodlné rychlé auto s natáčecí zadní nápravou. Škoda, že bylo dost staré a olítané.
Mazda MX-5 NB 1,8 103kW 1998 - máme dodnes
Mazda 2 1,4HDI cca 2004 oběť globalizace - na podvozku Fordu Fusion motor Peugeot 206 vyrobeno ve Španělsku pod názvem Mazda - máme dodnes

Dále se mihlo:
Oscar 250 (velorex) 1952 cca 9 koní - couval jsem s ním na třetí rychlostní stupeň:o)
Jawa 250 kývačka 1956
Renault 4CV 2 ks asi 1952 a 1956
Suzuki 600 Bandit - pak jsme se doma domluvili, že už mě to nebaví a koupila se MX-5

Líbila by se mi Matra Bagheera - doma přes argumentaci, že je to optimální auto pro tříčlenou rodinu neprošla:o)

Milý Edo a Vy všichni ostatní,
na facebooku jsem četl diskusi o modelech MX-5. Něco málo o tom vím a vlastním.
Modely velikosti 1:18 vyráběla hlavně firma GATE. Ta již neexistuje. Vyráběla:

NA:
červená ( mám )
modrá ( mám )
stříbrná (mám )
vínově červená ( nemám )
zelená s béžovým vnitřkem ( nemám )

NB
bílá ( mám )
černá ( mám )
stříbrná ( mám )
zlatá ( mám )
modrá výroční ( mám model i skutečnou - však ji znáte )

NC
tmavomodrá s pevnou sklápěcí střechou ( mám )
jsou celkem běžně ke koupi

Jak píšeš, NA a NB jsou nové již téměř k nesehnání. Dával jsem to dohromady cca 10 let.

Dále mám sbírku modelů osobních autíček velikosti 1:87 ( H0 ) k modelové železnici.
Těch mám k dnešnímu dni 715 ks. Sbírám je cca 20 let. Jsou mezi nimi i MX-5 NA ( 7 ks ).

Kdo byl u nás na návštěvě ví o čem píšu, kdo u nás nebyl, je srdečně zván. A pak že to není návykové.

Napsal jsem to do rubriky MOJE STROJE protože jsou taky moje.

A co Vy ostatní, také něco sbíráte?

Pěkný den všem

Obrázek uživatele Václav Červenka

Auta nebo něco co auto připomínalo:
r.1980 - Škoda 105 L(enoch) - bílá
r.1986 - Škoda 120 L (vlastnoručně jsem instaloval plyn, místo nádrže za sedačkou 10kg bomba - hrozně to smrdělo) - bledě modrá
r.1990 - citronen AX 1450 TRS - bombastické vozítko - červené, rychlé, lehké
r.1991 - MX-5 NA - červená, měli jsme ji napůl s kamarádem. Po roce jsme ji prodali, protože na nás všichni koukali jak na blázny, že jsme si z Canady dotáhli auto bez střechy (jó, to ještě bejvávaly zimy)
r. 1993 - Mazda 323F (mrkačka) modrozelená metalíza. V r. 2011 vyměněná z Německa za nezhnilou, tu samou - nyní s ní jezdí synek. Pak si ji zase vezmu zpět. (stále mám)
r.2004 - Renault Espace 2,0 16V - stříbrná metalíza. Maximálně pohodlné auto, tahám za ním karavan. (stále mám)
r.2010 - MX-5 NBFL - černá (stále mám)
r.2011 - AUDI cabrio 1,8 T - červené, bylo k prdu, šlo po čtyřech měsících pryč (elektrické stahování plátěné střechy fungovalo jen na rovině a musel jsem zastavit :-)
od r.2007 Škoda Octávia (služební) - béžová metalíza) mám v užívání do teď

Moto nebo něco co moto připomínalo:
r.1977 - jawa PAŘEZ - bledě modrá - na něm jsem platil první pokutu ( dva dny potom, co jsem měl řidičák)
r.1979 - jawa PANELKA
r.1980 - jawa BIZON 250 - vývoz do USA (lahvově zelená metalíza), v roce 1981předělaná na obsah 400 a do silniční podoby (kapotáž od Havrdy, hranaté světlo, atd. - podle obrázku kawasaki 750) - pařížzká modř a rychlé bílé pruhy ). Na tu dobu to bylo letadlo :-). prodal jsem ji sousedovi, kterému ji za dva dny po prodeji v Praze ukradli.
r. 2009 - SUZUKI GSX R1000 K6 - poslední otevřená verze 137KW a hmotnost 176kg (více jak jeden kůň na kg hmotnosti. Maximálka 315 km, z 0 na 100 - 2,9 s. Měřeno na letišti. Já maximálku nejel, když jsem na tachoměru uviděl 299, tak jsem to zaklapl. To se fakt nedá, ale zážitek a adrenalin je to neskutečný. Stále mám - střídáme se se synkem. Barva bílo - modro- černá

náš seznámek:
1) AERO 30 - lahvovězelená, rekonstrukce od 16 do 18 let - financovali rodiče
http://www.mx-5klub.cz/sites/default/files/Aero30.jpg
2) Renault 4 CV- po vojně, petrolejová
3) Renault 4 CV - další petrolejová
4) Fiat 600D - bílý
5) Škoda 110 L - červená
6) Žuk valník - šedý
7) Škoda 105 L - červená - 2 měsíce - totální odpis, přejel mě traktor s valníkem
8) Škoda 105 L - bílá
9) Škoda 1202 - salátově zelená - převráceno na střechu
10) Fiat 600 D - vínový
11) Praga RND - modročerná
12) Škoda 1000 MB - béžová
13) Polský fiat 1500 - cihlově červený
14) Wartburg 353 Tourist combi - bílý
15) FIAT 127 - červený
16) LADA 1500 - bílá
17) FIAT UNO - červený
18) FIAT UNO - stříbrná metalíza
19) Škoda 1201 - červená
20) FIAT PUNTO - stříbrná metalíza
21) Škoda Favorit pickup - červená perleťová metalíza - máme dosud
22) Peugeot 206 - vínová metalíza - máme
23) MX 5 - tmavě zelená metalíza - naše mazdička

motorky které jsem vlastnil:
Pionýr pařez
Zetka 175, r.v. 1938 - škoda, že nyní nemám
JAWA pérák 250
JAWA 360- jednoválec - vývoj Libeň

Přeji všem krásný den :-)

Moto:
Jawa 2O Pionýr
Yamaha XV750 Virago
BMW R1100GS (žlutá, druhá černá)
BMW R1150 GS Adventure - také dvě, mám ji stále
Replika Honda DAX 125, Sky Team
Replika Honda Gorilla - Jincheng, cestovatelská úprava, mám ji stále
BMW C1, 125 ccm, skůtr se střechou, červený + modrý, máme je s Drákulou, boží strojky:-)
Auto:
Běžné ježdění: Skoda 1202, Fiat 125P, Fiat 131 Mirafiori, Skoda 105, S120, BMW 530, Opel Omega A 2.0, Opel Omega 3000, Opel Omega B 2.5 TDS (2x), Ford Mondeo kombi 2008 a asi i další.
Pro radost: kdysi motokára, po ní autokrosová bugina, pak Porsche 924, Porsche 928S, MB W126 300SE a nyní MX-5.

1) Jawa 50 Pionýr
2) ČZ 175
3) WARTBURG 353 kombi:auto rodičů,uvezlo i devět lidí :-)
4) DACIA 1300 r.v.79:první vlastní auto koupené v roce 90,na tu dobu dobrý.
5) Kočárek....
6) DACIA 1310TX r.v.87
7) Kočárek....
8) VW GOLF 1.6D r.v.86:do třetice už jsem kočárek nechtěl,tak jsem raději koupil tohle malé "třídvířko"
9) VW GOLF 1.8 GTi CABRIO r.v.88:první zkušenost s "nahoře bez"
10) PEUGEOT 306 2.0TD r.v.95:za tři roky jsem mu přidal 135tis.km a kromě olejů a brzd náklady 0
11) PEUGEOT 205 1.9 CTi CABRIO r.v.90:celkem svižná "motokára s deštníkem"...
12) PEUGEOT 406 2.0 HDi kombi r.v.2001:užasné pohodlí (i vzpomínky) :-)
13) VW GOLF III 1.8i CABRIO r.v.96
14) SUZUKI VITARA 1.6 16V CABRIO r.v 96:pocházela z Kanady a měla 130 koníků,takže na silnici docela frčák a mimo ní vylezla úplně všude..
15) NISSAN NAVARA 2.5 TD r.v.2001:to byla krasavice a navíc neskutečný pracant (podval ani karavan takřka nevnímala) a neznala slova "tudy to asi nepůjde"....
16) TOYOTA MR2 mk l 1.6 16V r.v.86:hodně zábavné autíčko
17) LAND ROVER FREELANDER 2.0 TD:během necelého roku mě málem "sežral",takže šel rychle pryč a jiného "Angličana" už nechci v baráku ani vidět.... :-(
18) VW T4 2.5TDi r.v.2000:nezmar....mám dosud
19) TOYOTA MR2 mk l 1.6 16V r.v.85:stav horší než se jevilo při nákupu,takže po půl roce loučení....
20) TOYOTA RAV4 2.0i r.v.95:auto syna
21) VW GOLF IV 1.6i CABRIO r.v.99
22) VW GOLF COUNTRY 1.8i r.v.92:docela raritka
23) VW GOLF II 1.8 GTi r.v.87:společně se synem takový "menší" projekt...přestavba na dvoumístný PICK-UP,jediný ofic. přihlášený kus v ČR (ale těch nervů a hodin práce)....máme dosud
24) VW T5 MULTIVAN 2.5TDi r.v.2003:prodán synovi....má dosud
25) MAZDA MX-5 1.8 NBFL r.v.2003:tohoto mazlíka máme od února.... :-)

Mějte se všichni krásně

Auta:
1. Lada 2101 od rodičů, prodal jsem ho za 12 000 někdy 1992 - 3 a dneska toho lituji
2. Peugeot 505 2.2 turbo, nevlastnil jsem, cca půl roku používal, rád na něj vzpomínám
3. Peugeot 405 1.9 combi
4. Buick Estate Wagon 1989, V8 5L (ale jen asi 150 koní), nevlastnil jsem ho, ale pár měsíců používal, při rychlosti nad 100 se ručička stavu paliva v nádrži začala znatelně pohybovat do leva..
5. Škoda Favorit 135 L , příšerná šedá barva, kamarádi říkali, že je to je základovka
6. Peugeot 405 1.9 sedan
7. Ford Fiesta 1.3, 95, měl jsem na ní pěkná Gotti 13" kola
8. Škoda Fabia 1.4, 2000
9. Peugeot 307 SW, 1.6 Hdi, máme dodnes
10. MX-5, NBFL, 2002, dodnes

Moto:
Jawetta, no, ani ne moc moto, spis kolo...